Då är jag glad att det verkar så

Det verkar som att jag är glad hela tiden
enligt en viss du
du, om nån, borde väl ändå veta bättre?
men då är jag glad att det verkar så

fake it until you make it, duvet, och jag är nästan där
jag vet att låten är gammal men den är fortfarande lika bra och videon är sådär underbart sjuk.
herregud vad jag har börjat lägga in youtube videos. blir inte tjatigt va?

I know it was just a school assignement but... I guess I got a bit carried away:

Det största framsteget inom tekniken hittills är nog att man lyckats få så pass mycket mobilt, eller bärbart så att säga. Därav kommer ju självaste namnet mobiltelefon. En telefon, som är medtagbar helt enkelt. Förr när man bara kunde transportera sig via tåg på land var tåget fäst vid rälsen. Nu har vi bilar där vi kan köra överallt förutom där terrängen är för svår eller saker , till exempel trädd och byggnader, står i vägen. Nu kan man ju sitta på tågen, med en dator i knät och surfa inne på ett trådlöst nät och via det ta sig in på internet sidor ifrån världens alla hörn. Allting har effektiviserats. Det är nog det som underlättat mest för människan. Man kan få det man vill ha när man vill ha det, oavsett vart man befinner sig. Det är nog däremot ett av de största problemen som har skapats på det personliga planet. Stressfaktorn har höjts, människan har blivit mer krävande eftersom man vill ha det man vill ha och man vill ha det direkt. Det krävs på något sätt därför hela tiden att man är kontaktbar. Man levde nog mer i nuet förr. Tekniken idag tillåter en att vara på ett ställe men leva någon annanstans.

Därav kommer nog alla bortslösade timmar framför teven. Folk orkar helt enkelt inte med stressen och då kan det vara skönt att koppla av och koppla bort allting framför den såkallade dumburken. Man lever inte på samma sätt nu som då. Man lever inte fullt ut. Istället för att ge sig ut och uppleva så sätter man sig framför teven och ser på någon annan, påhittad persons påhittade upplevelser.

Allmänt sett var det nog lättare att vara tonåring förr. Det var lättare att bli accepterad och man kunde vara sig själv. Det var mindre grupptryck och helt enkelt simplare att leva. Man behövde inte anpassa sig hela tiden. Tonårstiden är ju den delen i livet där man börjar hitta sig själv och det är nog svårare att göra det om man hela tiden ska försöka vara någon annan.


Den nya tekniken har visserligen underlättat för människan att få som man vill snabbt, men man fastnar lätt där i trafiken och förväntar sig att allting ska gå undan. live fast die young. live fast die bisarre.

jag vill iallafall leva tills jag dör. tänk på den du. sug på den. som en mintkaramell.

Kommentarer
Postat av: aliine

NU HAR JAG LÄST DEN! Sötunge xD!
Du har så roliga tankar;) men jag älskar dej ändå;)<3

2007-05-23 @ 15:48:01
Postat av: Letty yao

duuuuu :8)
de där med tekniken asså ojoj, & duuuuuu :8)
hur lägger man in youtube grejs? (a) :D

2007-05-23 @ 18:05:43
Postat av: älin

Die young stay pretty. santsantsant;)

2007-05-23 @ 19:41:08
Postat av: majs

jävligt mycket ord och hyffsat kompliserat, men helt sant.
jag skrev ett nytt inlägg ikväll. makes no sense at all but you should read it ;)
<3

2007-05-25 @ 23:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback