Vem är du själv...?

Varje dag, från det att vi vaknar till det att vi somnar, ställs vi inför tusentals val.
Val som utformar våra liv, vi väljer vad vi gör, vilka vi är och vilka vi ska bli.
Väljer vi att snooza tio minuter extra på morgonen? Grön eller röd tröja? Räkna till tio eller skrika ut all vrede utan att tänka först?

Någonstans läste jag visdomsorden "man är vad man gör" och det blev min sanning under en lång tid. Genom att välja vad man gör och vad man prioriterar väljer man också vem man är. Men det är viktigt att komma ihåg att bara för att man gör fel, betyder det inte att man är fel.

Jag är hon,
hon som alltid kommer sent till morgonlektionen.
Esteten som inte kan somna om inte naglarna är målade, eller om krukväxterna i fönstret inte är uppställda symetriskt. Perfektionisten som, i brist på annat att göra, ställer sig och handtvättar sina skosnören.
Hon som många gånger får andra att skratta eller åtminstone le, oftast för att skämten hon drar är så dåliga eller för att hon är rätt knasig, kanske rent utsagt knäpp. Den som alltid tror sig veta bäst, och ibland lägger sig i lite för mycket. Exhibitionisten som med ett leende på läpparna visar upp sina konstverk, låtar, berättelser.
Hon som har sådär äckligt lätt för sig nästan hela tiden. Den ambitiösa som gör allt hon finner intressant ordentligt, välarbetat och helhjärtat.

Viktigast av allt,
Jag är mig själv.
vem är du?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gaaaah, va du skriver bra, amanda! :)

Postat av: Anonym

Tjejen, du är fan grym på att skriva

2007-11-27 @ 20:30:39
Postat av: bexi

jag önskar jag kunde skriva sådär bra. fast främst av allt; jag önskar att jag kunde se & känna mig själv precis sådär jättebra. fast det kanske jag redan gör. jag har nog bara valt att inte våga inse det. ännu...

2007-11-27 @ 22:14:01
Postat av: Hanna

jag är precis som du.
fast ändå inte.

2007-12-16 @ 00:26:04
URL: http://allabouthanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback