föralltid

Jag tänkte att om du var en blomma, så var du en vallmo blomma. Dina spröda, rödorange blad. Jag plockade en vallmoblomma. Jag kunde helt enkelt inte stå emot. Den var alldeles för vacker.
På vägen hem började den redan hänga med sina kronblad. Den såg dyster ut. Jag satte den i en vas när jag kom fram. Jag märkte att den inte klarade sig utan solljus, så jag ställde vasen i fönstret.
Där stod den och tappade sakta sina vackra blad och skrumpnade ihop. Dog.
En vallmo blomma kan inte överleva utan sina rötter särskilt länge. Jag antar att du helt enkelt var för vacker.

alla ord känns överflödiga. Men jag älskar dig fortfarande.

Begravning idag. Älskling.
Detta är inte farväl, utan på återseende.
Tills dess så får du ta hand om änglarna åt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback